Jarný roadtrip s Cars & Coffee Slovakia – Deň štvrtý
- Od Michal
Deň štvrtý, alebo aj deň posledný pre mňa, ako zástupcu redakcie RevRats. Bohužiaľ, pracovné povinnosti mi nedovolia ostať do konca tohto fantastického roadtripu, ktorý aktuálne pokračuje na francúzskej riviére, kde zvyšok posádky čaká ešte jedna famózna akcia – Top Marques.
TIP: Deň prvý / Deň Druhý / Deň tretí
Biznis je biznis a ešte predtým, než definitívne opustím Taliansko, mienim si to poriadne užiť. Po upršanej a usmoklenej nedeli nás čakal slnečný, priam až letný pondelok a program, na ktorý som sa tešil rovnako, ako na Cars & Coffee Brescia. Ideme sa totiž pozrieť do múzea a fabriky Lamborghini!
Ešte pred odchodom, kým viacerí vodiči boli svoje autá umyť a naleštiť, ja som sa rozhodol naposledy sa prejsť k jazeru Lago di Garda a zvečniť si jeho slnečné pobrežie. Rannú romantiku som narušil lietaním s dronom, ktorý zúrivo bzučal nad brehmi jazera a snímal jeho krásy z každej strany.
Desiata hodina bol náš deadline, ktorý sme si stanovili na viac než 200 kilometrov dlhú cestu do Bologne. Už sme si zvykli, že presuny nám občas kvôli foteniu trvajú trošku dlhšie, než vypočíta navigácia, takže časová rezerva sa stala našim dobrým pomocníkom pri plánovaní dňa.
Ničím špeciálny diaľničný presun do Modeny sme doplnili ďalšou monotónnou cestou po talianskych poliach, až kým sme nenarazili na smerovú tabuľku „Museo Lamborghini“. Do tej chvíle sa mi nechcelo veriť, že niekde tu – uprostred ničoho – sa vyrábajú tieto fantastické automobily. A veru, o pár sto metrov sa ukázala veľká výrobná hala pri ceste s plachtami so známym logom býka. Sme tu a už vidím jazdiť po okolí prvé kúsky. Urus, Aventador, Huracán, … Srdce mi začína biť rýchlejšie.
Návšteva samotného múzea je bezplatná a pomotať sa na dvoch podlažiach s vystavenými exkluzivitami sa môžete prakticky koľkokoľvek. Hneď na úvod vás privíta krásna perleťová Miura a akonáhle od nej odtrhnete zrak, do očí vám udrú také kúsky ako Diablo, Countach či mnohé ďalšie. Bolo ťažké vyberať najkrajší kúsok. Miestami som uvažoval o Miure, ale futuristický zelený Countach si ma získal viac.
Druhé poschodie ukrývalo modernejšie klenoty. Nachádza sa tu dvojfarebný Urus či kúsok, ktorý dostal od talianskej automobilky samotný pápež. Fanúšikovia konceptov si tiež prídu na svoje – nájdu sa tu také kúsky, ako napríklad Centenario, Sesto Elemento, Asterion či Miura concept. Šialené… Oči mi behali po každom kúsku a v mysli som každé jedno šoféroval po okolitých cestách.
Presne o druhej začala naša „Factory tour“, na ktorú som si, žiaľ, nemohol zobrať fotoaparát, ani telefón. Výrobný proces tak navždy ostane zvečnený iba v mojej hlave. Sympatická Catarina nás previedla kompletným výrobným procesom Aventadoru a Huracánu – dvojice, ktorá sa vyrába v starej (pôvodnej) výrobnej hale od čias Ferruccia Lamborghiniho. Nostalgiu cítiť doslova z každého centimetra štvorcového, inak je ale hala čistá, moderná a prekvapilo ma, ako „pohodovo“ sa tu autá skladajú.
Fabrika funguje každý pracovný deň (pondelok – piatok) v čase od 8:00 do 17:00, pričom denne vyprodukuje presne 13 Huracánov a 5-a-pol Aventadorov. Ak ste poverčivý, dúfajte, že váš Aventador nezačali skladať v piatok poobede a nedokočnili ho v pondelok doobeda. Počas našej hodinovej návštevy sa stihli dokončiť tri Huracány a 1 Aventador zlatej farby, ktorý odchádzal do dílerstva v Beverly Hills.
Zo zaujímavostí som si zapamätal, že jeden motor mechanici skladajú a testujú 8 hodín a testovanie auta (po finálnom zložení) prebieha v bežnej premávke, v okolí fabriky. Auto prejde presne 50 kilometrov v reálnych podmienkach, pričom testovací piloti skúšajú šprint na 200 km/h, silu a kvalitu bŕzd a mnohé ďalšie veci. Potom ide každý model na ďalšie vyčistenie a odchádza do dílerstva. Otázka je, či Lamborghini priznáva 50 kilometrový nájazd alebo auto „stočí“ pre efekt…
Okrem výroby motora a práce na samotnej karosérii sme mohli vidieť ako pracovníci vyberajú materiály pre interiér (koža, alcantara, …), ako skúmajú ich kvalitu, a že do auta používajú iba 100% kvalitu. Zo zvyškov, ktoré trpia nedokonalosťami, sa vyrába merchandise. Sprievodkyňa nám tiež povedala, že na jeden Aventador sa „spotrebuje“ 7 kráv, ktoré im subdodávateľ špeciálne chová na severe Talianska.
Je veľká škoda, že tieto zaujímavé momenty nebolo možné zvečniť, avšak ak sa budete kedykoľvek hýbať v okolí Modeny či Bologne, určite nevynechajte Museo Lamborghini a tour, ktorá za tých pár desať eur skutočne stojí. Po skončení bohatého programu som sa ja musel, bohužiaľ, vrátiť na Slovensko, zatiaľ čo ostatok posádky pokračovalo na druhý deň na francúzsku riviéru, aby si užili slnečné lúče v Nice a Monaku. Už teraz však viem sľúbiť, že onedlho sa s Cars & Coffee Slovakia chystáme na ďalší (tentoraz však kratší) roadtrip do susedného Maďarska. Foťák a dron berieme, samozrejme, so sebou…