Hasta la vista, 2019

Ľudia, zle je. Vlastne vám je to tak maximálne ukradnuté. Tak ešte raz. Chalani v redakcii, zle je. Robím si ročné zúčtovanie redakčných udalostí a nie je to dobré. Za rok sme otestovali približne 60 vozidiel (jedno i dvojstopových), čo je približne rovnaký počet ako minulý rok. Dostali sme sa zase do Álp na zaujímavých vozoch, čo je podobný počin, ako minulý rok. Boli sme na výstavách, zrazoch, stretli sme podnetných ľudí, ale toto celé iba kopíruje predošlé aktivity. My sme sa predsa takmer vôbec nikde neposunuli! 

Musel som začať takto dramaticky, lebo v redakcii si navzájom čítame všetky texty a týmto spôsobom sledujem cieľ, aby sme sa spoločne nakopli k lepšiemu výkonu. Isto, minuloročnú latku sme posadili vysoko, ale práve preto nemôžeme poľaviť. Magazínov na trhu je veľa, všetci testujú totožný vozový park, takže koho baví čítať stále to isté dookola? A problém je trochu aj vo vás – čitateľoch. 

Ste totiž povrchní, akceptujete aj testy, ktoré borci spravili na základe hodinovej skúšobnej jazdy s autom priamo z predajne. Nevadia vám repetívne rýchlofotky pri nákupných centrách ako Bory Mall a IKEA v Bratislave. Veľkodušne odpúšťate takéto nedostatky. Tak, teraz nám povedzte, akú máme motiváciu pre vás robiť (zadarmo) kvalitný obsah? Nákup fototechniky, softvéru (áno, v dnešnej dobe sa aj ten kupuje – nekradne), palivové náklady, ubytovanie, stravovanie mimo domova a X iných žrútov našich úspor niečo stojí. A nie málo.  

Budem úprimný, keďže máme radi autá, tieto materiálne zložky nás až tak netrápia. Trápi nás ale čas, ktorý venujeme druhej fáze, teda kreovaniu obsahu pre publikáciu. Miloš fotí ako besný, potom sa ihrušká v Lightroom-e a hodiny utekajú. Rovnako Ja, Mišo I, Mišo II a zase Miloš píšeme, píšeme a píšeme. Tik tak, tik tak, tik… . Na jednom článku odpracujeme kvantum času. Tak si to, prosím, vážte a nevážte si tých z Bory Mall, okej? Platí? Máme dohodu?  

Spucoval som redakciu, teraz aj vás, kto je ďalší na rade? Ešte by som vedel čo to napísať na našu vládu, ale vrátim sa radšej k meritu veci. Celé toto speje k tomu, aby sme boli lepší. Aj my, aj vy. Stagnovať je síce pohodlné, ale načo nám niekto nadelil 80 rokov života? Dá sa prežiť tento čas aj pri jedle a telke, ale komu to dáva zmysel, okrem štátu, ktorému odvádzate dane a potom s nimi svojvoľne šafári? Zo života treba vytĺcť viac. Treba sa smiať, treba sa zabávať, treba zodpovedne vychovávať potomkov – treba žiť, a to poriadne. Treba sa vyvíjať. 

A niekedy treba aj pomáhať, čo je jediný atribút tohto roku, ktorý bol lepší ako v roku minulom. Nie je to síce naša priama autorská aktivita, ale pre dobrú vec sa radi spojíme aj s čertom (netreba to brať doslova). My sme tí šťastnejší, ktorí sa narodili do lepšieho prostredia. Je to krutá lotéria, kľudne sme sa mohli narodiť v pásme Gazy a Abú Laci Mahmúd by mal úplne iné starosti, ako prepierať spoločenskú špinavú bielizeň. Takže sa spoločne zamyslime, či sme nemali viac šťastia ako “rozumu” a či nám neprináleží trochu toho šťastia rozdať (nie, nemám rád Blahu, ani iných komunistov). 

Tak som sa rozohnil, že som zabudol na dosť veľa vecí, ktoré som mal vyzdvihnúť. V prvom rade, začali sme naše písmenká distribuovať aj na papier, v rámci spolupráce s magazínom TechBox, v troch posledných číslach nájdete nejaké tie naše texty. Ďalej som chcel povedať, že s BMW i8 Roadster je celkom sranda. A Renault Mégane Trophy R.S. okrem toho, že je pekný, aj dobre jazdí. Pre tých skromnejších dávam do pozornosti Suzuki Swift Sport. Komu sa Škoda Octavia RS už znudila, tak Hyundai i30 N Fastback je proste rýchlejšie auto, bodka. Mohol by som takto pokračovať, ale možno by ste sa mali prestať tlačiť zvyškami zemiakového šalátu a trochu si prezrieť náš web. Je tam veľa veľa dobrého obsahu, robeného s láskou. Nenamýšľajte si, nie láskou k vám (okej, trochu áno), ale hlavne láskou k autám a motorkám

Mohlo by sa vám páčiť