Ford GT je zabudnutá legenda z Ameriky, ktorá sa snažila v predchádzajúcich desaťročiach súperiť s európskymi super- či skôr hyperšportmi. Superrýchla „placka“ s logom modrého oválu dokonca získala viaceré významné ocenenia a právom patrí medzi automobilové legendy, no mnohí si na ňu, až do roku 2015 takmer vôbec nespomenuli.
Práve v tomto roku, presne 50 rokov po úspešnom víťazstve Fordu GT40 v 24-hodinových pretekoch Le Mans, Ford predstavil druhú generáciu hyperšportu, ktorú poháňa vidlicový preplňovaný šesťvalec s dvomi turbami a objemom 3,5 litra. Táto kombinácia dokáže spolu vyprodukovať až 482 kW (650 k) a 746 Nm krútiaceho momentu. Superšport akceleruje na stovku za 2,8 sekundy a maximálna rýchlosť je stanovená na 348 km/h.
GT-čko zároveň patrí medzi autá s najlepším pomerom hmotnosti a výkonu, vďaka karbónovému monokoku a ďalším odľahčeniam na karosérii. Jedným z tých zaujímavejších je použitie Corning Gorilla Glass ako čelného skla, ktorý poznáte zo smartfónov. Vďaka jeho tuhosti sa mohla použiť tenšia vrstva než u obyčajných áut, čím sa ušetrilo pár kilogramov.
Produkcia auta začala koncom roku 2016, pričom autá vyrobené v rokoch 2017 a 2018 sú exkluzivity pre zákazníkov, ktorí si ich rezervovali. Autá vyrobené v tomto roku pôjdu zákazníkom, ktorí sa k nim v prvej línii nedostali a autá vyrobené v roku 2020 pôjdu k bežným zákazníkom či do showroomu. O to väčšiu radosť preto máme, že sa Dano podelil so svojou skvelou fotogalériou raritného kúsku (v tom čase ich v Taliansku boli iba 3 ks, jedno z nich údajne vlastní sám Horacio Pagani), ktorý fotil v talianskych Dolomitoch pre jedného zo svojich klientov. To, že ide o skutočného fajnšmekra a zberateľa, svedčí fakt, že si na fotenie priniesol aj ďalšiu hračku – Ferrari LaFerrari Aperta.
Danovu prácu nezabudnite sledovať na Instagrame, kde pravidelne pridáva svoj (na slovenské, ale často i svetové pomery) prvotriedny kontent. Majiteľa GT-čka tiež môžete sledovať pod menom Powerslidelover.