Ford Fiesta ST – ananás na pizzi

Hovorí sa – sto ľudí, sto chutí. A tak na svete vznikajú niekedy skutočne zvláštne kombinácie, ktoré pripomínajú chute tehotnej ženy v úvodnom trimestri. Napríklad ananás na pizzi, červený melón s halloumi syrom, maslový chlieb s grankom, kyslé uhorky s čokoládou alebo športové auto so samosvorom a oturbeným trojvalcom…

Nie, srandu si nerobím, čítate dobre. Nová Fiesta ST má totiž motor EcoBoost s tromi valcami, naladený na 200 koní a 290 Nm. A aby táto kombinácia bola ešte čudnejšia, Ford pridal vypínanie jedného valca, čím zmeníte Fiestu na hádam najrýchlejší dvojvalec vo svojej triede. A dôvod? Usporíte vďaka tomu 11 % paliva. Možno logický krok v bežnom vozidle, ale prečo práve vo verzii ST?

Obzvlášť ma pobavila táto veta, citujem tlačovú správu: „Motor EcoBoost s objemom 1,5 litra a výkonom 200 koní má unikátny a vzrušujúci zvuk trojvalca.

Ako záplatu na zlomené srdcia fanúšikov značky a majiteľov starších generácií Fiesty ST si Ford pripravil zopár vylepšení. Prvýkrát je vo Fieste použitý volič jazdných režimov (Normal, Sport, Track) a prítomný je aj launch control, podvozok s funkciou presmerovania momentu či (opäť si pomôžem tlačovou správou) technológia aktívneho výfukového ventilu, ktorý zosilňuje výnimočne vzrušujúci a prirodzene športový zvuk trojvalcového motora.

Takže tu máme v skratke nový vylepšený podvozok pre ostrejšiu jazdu, samosvorný diferenciál, klapku vo výfuku, trojvalcový turbobenzín so zrýchlením na stovku za 6,5 sekundy a tri jazdné režimy s funkciou launch control. To všetko zabalené v agresívnejšom tele svetového ženského auta roka. Neviem ako vy, ale ja by som radšej siahol po staršej ST-čke.

Mohlo by sa vám páčiť