Autosalón v Nitre vo štvrtok otvoril svoje brány a na území historického agrokomplexu zhromaždil množstvo noviniek, ktoré sme mali možnosť vidieť teraz nedávno vo Frankfurte. Samozrejme, Nitru s Frankfurtom nemožno vôbec porovnávať.
V prvý deň som sa teda vybral pozrieť, čo všetko si pre nás Nitra prichystala. Na moje prekvapenie však práve tento autosalón neponúkal tzv. „novinársky deň“. Vďaka tomu som prišiel na festival otvorených kufrov, kapôt a všetkých dverí, ktorý bol preplnený návštevníkmi aj na obed počas pracovného dňa. Chvíľami som sa zamýšľal, či ľudia v Nitre nemajú čo robiť a čakajú, kedy Jaguar otvorí… Návštevnosť bola už v prvý deň slušná, a tak nafotiť novinky „načisto“ bolo prakticky nemožné.
Prvý stánok, ktorý som navštívil, niesol logo nášho domáceho výrobcu. Najviac ľudí sa sústredilo prirodzene okolo nového Yetiho – teda pardón, Karoqu. Snehobiely exemplár so slušnou výbavou, v bielej koži, s veľkými kolesami a TDI-čkom som si obzrel, viac ma však zaujala Octavia RS 245, ktorú máme v pláne testovať koncom novembra tohto roku. Už teraz sa teším.
Susedný stánok Seatu a Volkswagenu priniesol Aronu, novú Ibizu, štvorkolku Cupru 300, nové Polo a ďalších. Nohy ma však zaviedli k novému T-Rocu. Mestský crossover s (na Volkswagen) exotickými tvarmi je mojim horúcim kandidátom na druhé auto k môjmu Abarthu. Psssst… Poviem len toľko, že stačí ho natrieť inou farbou a bude TOP. Začínam odkladať do prasiatka.
Ford priniesol Mustanga, avšak ešte nie faceliftovaného, a tak mi oči spočinuli na novej Fieste. Tá nestratila svoj „Aston face“, ale nový tvar svetiel, ktorý Fieste mimochodom pristane, mi pripomenulo Grande Punto.
Mestské crossovery s cenovkou od 15 do 20 tisíc sú hitom tohto roka. Kia síce nepriniesla Stonic, ale okrem T-Rocu a Karoqu množstvo ľudí zaujal aj Hyundai Kona, ktorý okoloidúci nazývali kórejským Cactusom. Podobnosť tam je, ale Kona je z môjho pohľadu krajšia. Hyundai stavil na peknú farbu, ktorá zdôraznila sympatické tvary vozidla.
Faceliftovaný F-Type v budúcnosti ďalšej domácej značky na seba pravidelne stŕhal pohľady. Najmä keď ho v poloprázdnej hale naštartovali…
Ak by mi to s T-Rocom nevyšlo z nejakého dôvodu, mojim druhým kandidátom by bolo toto krásne Volvo XC60. A nevadilo by mi ani to, že bude opäť dominantne v rukách žien. Čo už, veď jedno „babské“ auto už mám…
Čo ma najviac sklamalo v stánku Hondy bol absolútny nezáujem o novú Type-R. Istú dávku pozornosti na seba pútala trojica klasických Civicov, ktoré parkovali vedľa seba. Čierny, modrý a červený vyzerajú skvele, sám neviem, ktorý by som si vybral. Potom som však uvidel opustenú modrú Type-R a bolo to jasné ako facka! Ak sa chystáte na autosalón do Nitry, prosím, venujte jej sekundu a trochu ju pohlaďte. Zaslúži si to…
Paradoxne (takmer) najväčší záujem vyvolal stánok Lady. Trojica variantov Lada 4×4 (ex Niva) pripomenula „staré dobré časy“, keď mlieko stálo 2 koruny a benzín pár halierov. Stačil mi jeden rýchly pohľad dnu na ovládacie prvky a vyhotovenie modelu 4×4 a viem si predstaviť, ako asi tie „staré dobré časy“ vyzerali. Ďakujem pekne, už nikdy… Za to Vesta vyzerala celkom k svetu. Pripomínala modernú históriu, kedy dedinčania na Daciu Logan alebo Renault Thalia priskrutkovali krídlo, nastriekali elektróny na čierno a zadné bubnové brzdy na červeno. Ak by ste takýto setup chceli z fabriky, objednajte si Ladu Vestu.
Prekvapivo som medzi výstavnými premiérami našiel aj športovú Kiu Stinger. Škoda však, že len dieselovú verziu s dvojicou výfukov na pravej strane, na ľavej chýbala… Musím však uznať, že Stinger vyzerá famózne.
Tohtoročný autosalón v Nitre priniesol množstvo zaujímavých noviniek. Tento rok to je teda v Nitre pestré – ak to nemáte ďaleko, zastavte sa, hoci pri porovnaní s Bratislavou sa nitriansky autosalón začína z môjho pohľadu kvalitatívne vzďalovať.