Ferrari nadväzuje na úspešné historické okruhové špeciály, akými boli napríklad 360 Challenge, 430 Scuderia či 458 Speciale, ďalšou novinkou. Ako už názov napovedá, 488 Pista vychádza z modelu 488 GTB, ktorý poslúžil ako veľmi slušný základ pre majstrov v talianskom Maranelle.
Pista (z taliančiny = okruh) je šialený počin, ktorý sa najlepšie bude cítiť práve na závodných okruhoch. Potvrdzuje to informácia o osadení doposiaľ najvýkonnejšej preplňovanej V8-čky, akú kedy Ferrari vyrobilo. Je umiestnená vzadu, má 3,9 litra a ponúka brutálnych 530 kW pri 8 000 otáčkach. Tomu sekunduje až 770 Nm, ktoré sú dostupné napríklad aj pri 3 000 otáčkach na zaradenom siedmom prevodovom stupni. Na stovku to Pista dá za 2,8 sekundy, na dvestovku za 7,6 sekundy. Maximálka (ak ju v cieľovej rovinke stihnete dosiahnuť) sa zastaví na 340 km/h.
Vo Ferrari sa pohrali aj s nárazníkmi, ktoré prerobili tak, aby zväčšili otvory pre prívod a odvod vzduchu. Výsledkom je zvýšenie prítlaku o extra 20 % aj bez použitia všelijakých abstraktných krídiel. Talianski technici sa snažili aj o prepracovanie suchej hmotnosti, ktorú dokázali oproti sériovému modelu stiahnuť o celých 90 kilogramov. Odľahčený motor, karoséria a kolesá sa tak podpísali pod výslednú hmotnosť iba 1 280 kg.
Budúci majitelia sa tiež môžu tešiť na kopec technológií, ktoré zlepšujú jazdné vlastnosti predovšetkým v hraničných situáciách. Tie si novinka vypožičiava najmä z technologického a vývojového centra pre monoposty F1. Ferrari 488 Pista je tak ďalším dôkazom toho, že svet motoršportu sa vyvíja míľovými krokmi vpred. Otázka je len jedna – nové Porsche 911 GT3RS alebo Ferrari 488 Pista?