Deň, keď sa všetci muži dajú dobrovoľne kastrovať

Audi RS 6 Avant performance Nogaro Edition

Netrvalo dlho vymyslieť tento titulok. Stačilo do nášho redakčného chatu vypustiť troška hejtu a kreatívny a pobavený kolega Miloš zadrel hlášku, ktorá sa mi páčila. „Toto bude titulok môjho nového článku, ha!“ Radoval som sa, lebo som vedel o čom chcem písať, ale netušil som, ako to zaujímavo pomenovať.

Názov „dobrovoľné kastrovanie sa mužov“, označujúcich motoristov zväčša po tridsiatke, je ľudové pomenovanie pre novodobý fenomén. Poľahky ho v diskusiách či pri rečiach pri pive spoznáte, keď váš mozog začuje dve veľmi podobné slová, a síce „kombík“ a „kočík“. Ono, svojim spôsobom na tom nie je nič divné, ale len sa dobre započúvajte…

Ruku hore, ak nemáte vo svojom okolí aspoň jedného kamaráta, ktorý mal všetky tie cool autá, hot hatche, benzínové 335-ky, V8-čku či iné chuťovky a zrazu nerozpráva o inom, ako o rýchlom benzínovom kombíku. Lebo sa teší, že tam dá kočík a lebo mu toto auto ľahšie prejde u manželky. Ruku hore hovorím! Nikto? Myslel som si…Toto je presne tá dobrovoľná kastrácia, o ktorej hovorím.

Deje sa mužom – fanúšikom silných benzínových áut, ktorí si v dlhodobom vzťahu, alebo aj v manželstve dokážu ešte stále presadiť to svoje, no potom, s príchodom dieťaťa, prídu o gule. Zmrštia sa im, usušia ako slivky na slnku a odpadnú. A oni o tom dobre vedia, ale nájdu si na to statočnú krčmovú výhovorku. Zvyčajne to opierajú o to, že: „Veď pochopíš, keď budeš mať. Kočík do iného nenapchám. Financie. Toto mi ľahšie prejde u ženy. Takto aspoň budem mať niečo rýchle a benzínové.“ …V lepšom prípade aspoň hovorí benzínové. Ale mali sme aj čitateľa, ktorý vyslovil nevysloviteľnú vetu: „Chlapi, a čo je zlé na novom Forde Focus ST v nafte, kombíku a automate?“ …No všetko PREBOHA! Teda, ak sa bavíme v tomto klube. Lebo my sme tu takí iní, šibnutí, nie normálni motoristi, ktorí rozlišujú akurát tak cenu nafty a benzínu.

Viete čo týmto ľuďom v argumentácii treba povedať? Veľký prdlajs! Sú to slabosi, ktorí doma nevedia povedať, že kúpia jedno poriadne rodinné auto pre partnerku a svoje zábavné auto si ponechajú. Sú pod papučou a napriek tomu, že nosia domov značnú časť hotovosti a pokojne by aj na tri autá vyšlo, oni sa rozhodnú v tichosti odsúhlasiť rýchle kombi alebo SUV a svoj hýčkaný poklad predať. Na koniec si zvolia akýsi hybrid medzi všetkým, s ktorým chcú byť strašne univerzálni.

Toto nové, tristo-, alebo dokonca aj šesťsto-koňové turbobenzínové auto by malo byť na pohodlné prevozy na rodinnú dovolenku. Lenže nebude, lebo viete na koľko vás vyjde cesta k moru na RS6-ke? A to nehovorím, že si tým riadne skrátite servisný interval, ktorý tiež nie je lacný. Takže požičiame auto od svokra… To isté tristo alebo aj šesťsto-koňové auto by malo slúžiť na prevozy po meste, odviezť dieťa do škôlky, na nákupy… Kufor je super, ale ten športový podvozok na 20-palcových kolesách je akýsi tvrdý a vy si nechcete po 50 000 km meniť celý podvozok. Poďme teda do obchodu radšej na starej Yariske… To isté tristo, alebo dokonca šesťsto-koňové auto by malo parkovať na sídlisku. Uff, bolo sakra drahé, čo ak mi ho tam poškriabu alebo oderú? Prenajmime si garáž. Extra sto-dvesto eur… A to isté tristo, alebo dokonca až šesťsto-koňové auto by malo ísť s kamošmi na okruh alebo na trip po okreskách. Super, podvozok aj motor to stíhajú, ale je to vaše rodinné a jediné auto, s ktorým celý týždeň jazdíte, čo ak sa pokazí, žena vás zabije, takže ho odparkujete a presadnete ku kamošovi ako spolujazdec. A takýchto situácií by som mohol vymenovať ďalších desať…

Takže sa v istom veku takmer každý chlap dá radšej dobrovoľne vykastrovať, kúpi si univerzálne hot kombi a trpí. Trpí, lebo nemôže ísť s kamošmi. Trpí, lebo sa oň bojí. Trpí, lebo auto trpí na našich cestách. A trpí, pretože keď len tak stojí a neužíva si ho, stráca hodnotu bez úžitku. A pritom je to také jednoduché, za cenu tristokoňového kombíku môže chlap jazdiť na šibnutom hot hatchi, mrštnej zadokolke alebo rýchlom sedane a žene môže kúpiť pohodlné a veľké SUV, ktoré bude využívané na všetky tie každodenné situácie. A dokonca si ho ani nemusia deliť, každý má to svoje…

Mohlo by sa vám páčiť