Číslo 5 žije… Väčšina ľudí miluje nové, teda moderné produkty. Užívajú si komfort, ktorý si obvykle vyžaduje iba minimálny ľudský zásah. Platí to, prirodzene, aj pre automobily. Ale existuje skupina ľudí, často označovaná tou prvou skupinou za „divných“, ktorá preferuje maximalizáciu vplyvu človeka na ovládacie možnosti vozidla. Medzi takéto nástroje, ktoré umožňujú splniť aj takýto druh túžby, patrí nepochybne Mitsubishi Lancer EVO V, vyrábaný v rokoch 1998-1999. V sériovom nastavení produkuje motor 4G63 klasický japonský regulovaný výkon vtedajšej doby 280 koní.
Moravské garáže skrývajú nejednu špecialitku. V jednej z nich žmurklo na nás dokonale zachovalé červené Mitsubishi Lancer Evolution V GSR.
Päťka priniesla oproti predchádzajúcej verzii napríklad aj silnejšie Brembo brzdy, ktoré sa vynímajú v 17-palcových ráfikoch.
Stály pohon všetkých kolies so zadným aktívnym diferenciálom nezneistí pilota ani mimo cesty. Majiteľ tohto konkrétneho kusu sa sťažoval iba na jednu jedinú vec, na absenciu funkcie odpájania zadnej nápravy pri použití ručnej brzdy, tak ako to majú novšie verzie.
Interiér zaujme „poflockovanou“ palubovkou, ktorá odráža rally trend minulých dôb. Naše telo malo možnosť okúsiť sériovo osadené športové sedačky Recaro, a nenapadá nás dôvod, prečo by sme ich menili za niečo iné, sú perfektné.
Pohnúť sa so športovou keramickou spojkou si vyžaduje cit. Ako sme zistili, veľa citu.
Pôvodne malo toto Mistubishi volant na pravej strane. Konverzie na ľavostranné riadenie sa ujal český úpravca Kageki-Racing a úlohu splnil bez výhrad.
Tento preplňovaný skvost je v podstate „hybrid“, ale iný, ako si myslíte. Spodok motora pochádza z EVO 8. Sériové turbo TD05-HR tlačí nesériový tlak až 1.7 baru. Výsledok ukazuje pekné číslo 360 koní.
Typický obraz vyskytujúci sa vo vozidlách pôvodom určených pre japonský trh. Úpravou sa síce obmedzovač na 180 km/h odblokoval, ale pre tento typ vozidla až tak neprekážal, EVO nemá za cieľ lámať rýchlostné limity na nemeckej diaľnici.
Očití svedkovia hovorili, že zazreli plameň na konci výfukového potrubia. Ako sa to len mohlo stať…
Absencia ABS, žiadna trakčná kontrola, žiadna stabilizačná kontrola. Toto auto treba riadiť a to je aj primárny dôvod, prečo si užíva svoj legendárny status.
Podľa skúseností majiteľa je táto pohonná jednotka robustná, spoľahlivá a ponúka široké možnosti ladenia.
Nie, naozaj nevieme a nevie to ani majiteľ, akú ma tento stroj spotrebu pohonných hmôt.