Čím viac motorov, tým viac auto

Kedysi sme ako deti mali taký vtip, reagujúci na čínske napodobeniny originálov, ktoré zaplavovali obchody. Vraj čím viac pásov, tým viac Adidas. Aspoň tak hovorili decká, ktoré mali tenisky s nie trojicou pásov, ale so štvoricou či päticou a nápisom Adiaido. Niečo obdobné sa zrejme stalo aj na automobilovom trhu, kde svätú trojicu hyperšportov – Ferrari LaFerrari, Porsche 918 Spyder a McLaren P1 – postupne dopĺňa konkurencia. Nie však napodobeninami, ale originálnymi kúskami s astronomickými cenovkami. Filozofia však ostáva rovnaká – začali sa preteky v počte motorov.

Keď už výrobcom dochádzajú marketingové ťahy, ako osloviť a ukradnúť si zákazníka, ktorý rozmýšľa nad konkurenciou, začnú sa diať šialené veci. Dokonalým príkladom je trh s mobilnými telefónmi, kde medzi laikmi platí – čím viac megapixelov, tým viac foťák; čím viac palcov uhlopriečky, tým viac displej alebo čím viac jadier, tým lepší procesor. A tak ďalej… Naspäť však k nášmu Mercedesu. Som z neho šokovaný. Príjemne, aj nepríjemne. Už na prvý pohľad mi totiž náramne pripomína legendárny McLaren F1, za čo si zaslúži obrovský potlesk. Teším sa, že AMG pri dizajnovaní tohto kúska nevychádzalo z nudného vzhľadu aktuálnych cestných kúskov. Naopak, mrzí ma, že disponuje iba 1,6-litrovým vidlicovým šesťvalcom, hoci je odvodený od toho, ktorý značka používa vo svojom monoposte F1. Opäť pozor na marketingové reči výrobcu – nie je to ten istý motor, iba z neho vychádza.

Aby v AMG dosiahli výkon hyperšportu, pridali ďalšie štyri (!) elektromotory. Spoločne dokážu vytvoriť výkon až 735 kW (1 000 k), pričom o prenos tohto šialeného výkonu na kolesá sa stará automatická 8-stupňová prevodovka. Perlička na záver – motor točí 11 000 otáčok. Šialené, však? Práve po prečítaní týchto parametrov som ostal prekvapený príjemne i nepríjemne. Tie otáčky a ten výkon si zaslúžia obrovský rešpekt. Ale nacpať pod šasi päť motorov? To už podľa mňa výrobcovia trochu preháňajú.

Kopa karbónu a ďalších ľahkých materiálov zabezpečujú, že auto vyletí na dvestovku pod 6 sekúnd, pričom maximálka je úctyhodných 350 km/h. Hmotnosť, dojazd pri kombinovanom pohone, meranie 0-200-0 či iné parametre zatiaľ nie sú známe. Vieme len, že keď sa prepnete na elektriku, potiahnete to takých 25 kilometrov.

Ak vás Project One oslovil, pravdepodobne je už neskoro. Záujemcov je totiž viac než vyrobených exemplárov. Mercedes limituje toto vozidlo na 275 kusov. Ak by sa vám ho aj pošťastilo kúpiť, nachystajte si vratku DPH v hodnote 2 275 000 eur.

Mohlo by sa vám páčiť