Koľko nás to Porsche teasovalo svojim Taycanom? Už si ani nespomínam, kedy som o ňom vôbec po prvý raz počul. Každopádne, bol som naň veľmi zvedavý, mal to byť športový elektromobil. Od Porsche. Od automobilky, ktoré stvorilo 911-ku. Svet sa musel zblázniť…
Alebo nie? Veď posúďte sami, nebudem vás nabádať ku kritike alebo chvále. Najviac vás asi bude zaujímať výkon. Vo verzii Turbo (ozaj kde je tam to turbo?) má výkon 670 koní a stovku pokorí za tri sekundy. Výkonnejšie Turbo S (znova sa pýtam – kde je tam to turbo?) ponúkne 761 koní a stovku zvládne za 2,6 sekundy. Šialené, však? To všetko zvládnu dva elektromotory a akumulátor s kapacitou 93,4 kWh.
Nás pri elektromobile však zaujíma nielen údaj z nuly na sto, ale aj zo stovky na nulu – a to v prípade spomínaného akumulátora. Taycan úplne vybitie (podľa WLTP) postihne po 450 km (Turbo), resp. 415 km (Turbo S).
Elektrofajnšmekrov poteší prítomnosť rýchleho nabíjania (270 W), ako aj množstvo displejov na palubnej doske, ktoré úplne vytlačili bežné tlačidlá (aká škoda), 4D Chassis Control, adaptívny podvozok, kopec inteligentných asistentov a špeciálny systém rekuperácie, ktorej výkon môže byť až 265 kW, čo znamená, že si po jednej jazde hore Grossglocknerskou magistrálou dáte oddychový výklus dolu kopcom a môžete očakávať, že sa vám väčšina percent stratenej energie vráti späť.
Tesla killer zatiaľ neprezradil všetko podstatné, čím je napr. dostupnosť tohto modelu v Európe. Na to si budeme musieť počkať zrejme až do frankfurtského autosalónu.