Hádam neexistuje výrobný materiál, pri ktorom by fanúšikovia športových áut zbystrili pozornosť viac, ako keď niekde magicky zaznie – karbón. Je to vďačný marketingový nástroj, ale aj reálne užitočný technologický prvok. Vedia to dobre aj v BMW, preto sa nemožno čudovať, že uzrela svetlo sveta prekarbónovaná verzia M3. A dobre spravila, je to ďalšie sakra-dobré Mko.
Karbón výrazne redukuje hmotnosť, takže jeho použitie, napríklad na streche a kapote, vyústilo do pohotovostnej hmotnosti bez vodiča 1585 kg. Iste, možno sme čakali aj menšie číslo, ale berieme aj toto. Rovnako karbónová štruktúra vo svojej odhalenej forme vyzerá príťažlivo, takže ju môžete podrobne študovať na prednom splitteri, difúzore a na zadnej odtrhovej lište Gurney.
Samozrejme, divízia M robí veci poriadne, takže neostalo iba pri kozmetike. Radový šesťvalec o objeme 3.0 litra dopovaný dvojicou turbodúchadiel dosahuje maximálny výkon 460 koní (pri 6250 ot./min.) a maximálny krútiaci moment 550 Nm. Táto zmena prináša už veľmi serióznu hodnotu zrýchlenia 0-100 za 3,9 s. Uvedomujete si, že nie tak dávno to bola nedostižná méta superšportov a teraz vás takto prevezie sedan? Fascinujúce. Maximálka je obmedzená na 280 km/h, ale to asi nebude vadiť nikomu. Ešte taká malá pikoška, daný agregát točí maximálne až do 7600 otáčok, čo je na turbomotor viac ako solídne.
Poháňané sú všetky štyri kolesá. Žartujem, to som vás len chcel nahnevať! Poháňaná je výhradne zadná náprava a tiahle drifty ukočírujete aj s pomocou tzv. Aktívneho M diferenciálu. Dynamické parametre sú už v takých číslach, že BMW vám dodáva radšej iba sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku M DCT, aby ste mohli mať obe ruky na volante neustále.
BMW si počkalo, kým bežná M3 zovšednie, predchádzajúce malé oživenie vo forme paketu Competition pripravovalo pôdu na inváziu karbónu. A toto je presne edícia, pod ktorú sa smelo podpíšeme, ktorá svojím zjavom potešila náš automobilový svet.