Z pohľadu automobilového nadšenca sa viac-menej celý automobilový svet rúti do pekných sračiek. A ľudia tlieskajú, pretože dostali, aj napriek svojim schopnostiam, možnosť kúpiť si presne to, po čom srdce túži. Výsledkom je možstvo videí, kde sa za pomoci tlačidla „ESP off“ premotivovaní jedinci v rámci páriacich rituálov snažia zbaviť náš svet svojho genetického materiálu. Istú vinu na tom nesú aj automobilky, prezentujúce 600- až 700-koňové monštrum auto ako „USER FRIENDLY“ alternatívu pre mladé rodiny.
Toto však nie je prípad nového BMW M2 CS. To pôsobí v dnešnom svete ako anomália, ktorá vznikla za účelom tej ozajstnej radosti z jazdy. Nie tej, kde sú emócie dávkované umelo ako v Matrixe cez zbernice palubného systému, ale natvrdo prostredníctvom reálnych vnemov.
Ako to dosiahli? Tým najjednoduchším receptom. V ňom zvýšite výkon na znesitelnejšiu hodnotu, zlepšíte chladenie v náročnejších podmienkach, a za bohatej pomoci karbónu odstránite hmotnosť v dôležitých partiách. Ako pomyselnú čerešničku na torte môžeme považovať možnosť voľby manuálnej prevodovky.
Výsledkom je 2 200 baworákov, ktoré ako keby pochádzali z doby, keď sme si s touto automobilkou nespájali písmená X a i, ale iba to jedno, M.