Bentley Bentayga V8 – fakt musíte mať všetko najväčšie?

Pri niektorých výrobcoch luxusných áut dostáva predpona „NAJ“ úplne nový rozmer. Marketing sa predháňa v tom, čo ďalšie zbytočné vymyslí, aby dostal produkt do médií. Tak napríklad, v prípade novo uvedenej benzínovej Bentaygi V8 sú to NAJväčšie karbónové brzdy, resp. predné kotúče na produkčnom aute. Priemer týchto tanierov, na ktorých by ste pohostili pokojne aj celé osadenstvo poslednej večere, je úctyhodných 440 milimetrov. Sú však primárne určené na to, aby ste s týmto grandióznym monštrom, ktoré zrýchli na stovku za 4,5 sekundy, dokázali zabrzdiť prakticky ihneď.

Aby ste si toto auto takto nakonfigurovali, museli by ste byť asi NAJväčší blbec v širokom okolí a chodiť športovať s Bentaygou napríklad na okruhy. Alebo by ste jednoducho chceli kamarátom ukázať, že vaša Bentayga, hoc má 2,4 tony, dokáže zastaviť v tej NAJposlednejšej chvíli pred plným prechodom pre chodcov. Alebo… Alebo by ste len chceli platiť NAJviac za výmenu opotrebovaných predných kotúčov v histórii celého sveta.

Neviem, ale priznám sa, že občas si tí výrobcovia vymyslia také sprostosti, ktoré prakticky nemôžu fungovať a ich jediným cieľom je zaujať na papieri. Veď posúďte sami ako dobre znie, keď poviete, že vaše Bentley má najväčšie sériovo osadené brzdové kotúče? Klobúk dolu, úžasné, tlieskam. Otázka je, čo na to pneu a veci v interiéri, keď sa rozhodnete zatlačiť pedál až na podlahu, aby sa brzdy poriadne zakusli do toho obrovského kusu karbónu a zastavili tohto Goliáša. Dúfam, že budete v tej chvíli pripútaný.

Mohlo by sa vám páčiť