Cars & Coffee Hungary – Balaton, parádne autá a pokutka
- Od Michal
O maďarskom podujatí Cars & Coffee som rozmýšľal už od chvíle, čo som zaklikol, že navštívim to talianske. Modrá sociálna sieť mi totiž ponúkla viaceré eventy, a práve Maďarsko bolo jedným z tých, ktoré boli termínovo a vzdialenosťou najbližšie. Nechal som si to však uležať v hlave, veď predsa, nemusím byť všade. Lenže, rozhodnutie padlo, keď sme sa v Taliansku s Vladom (spoluorganizátorom Cars & Coffee Slovakia) dohodli, že na Balaton sa jednoducho pôjdeme pozrieť. Navyše, v zostave, v akej sme pokorili Bresciu.
Po necelom mesiaci sme sa tak všetci zišli na známej čerpačke OMV pri našich rakúsko-maďarsko-slovenských hraniciach. Lenže, tentoraz sa nešlo v skromnej štvorici áut, ale pre Maďarov sme si pripravili solídnu kolónu športiakov, ktoré pútali pozornosť. „Nástup“ mal byť o ôsmej hodine rannej, ale komu sa chce v nedeľu takto skoro vstávať? Samozrejme, až okolo pol deviatej, po výdatných raňajkách a dobrej káve, sme začali vytvárať záprah tisícok koní, ktorý bol pripravený vyštartovať dobiť južnú zem.
Je ťažké začať tento zoznam zoraďovať podľa exkluzivity. Spomeniem azda len modely ako Lamborghini Aventador, Audi R8, Ferrari 458 Italia, Mercedes-Benz C63 AMG Black Series, Porsche 911 GTS, BMW M4, Nissan GT-R, Audi RS6, BMW i8 či špecialitku v podobe oranžovej 1M. Vybral by si určite každý, čo v konečnom dôsledku potvrdili aj foťákmi ozbrojení návštevníci čerpačky.
Na tento event som si od Hyundai Slovensko požičal model i30 N. Ten klasický, pretože Performance nebol cez víkend k dispozícii. Aj napriek tomu, že „môj“ Hyundai nepokoril tristovku, a že pri závodnom šprinte z OMV-ky ostal pol kilometra za kolónou superšportov, držal sa fantasticky a ja som si jazdu maďarskými okreskami užíval. Custom režim s nastavením všetkého okrem podvozka do režimu Sport+ je tým ideálnym setupom na každý deň. Auto je komfortné, rýchle, má perfektné ostré reakcie, strieľa do výfuku a najmä, zaujme svojou brutálnou farbou. Ale to som si troška odbočil…
Nepublikovateľné tempo časti skupiny malo za následok, že na Cars & Coffee Hungary sme trochu meškali. Zasekali sme sa totiž v meste Szekesfehervár, kde sme miestnym pri blúdení spravili takú malú show. Ale veď o tom to predsa je, no nie?
Tesne pred obedom sme za prítomnosti desiatok car spotterov vošli do areálu. Za asistencie rachotiaceho hluku predvádzajúcich sa dvanásť-, desať-, osem-, šesť- a nakoniec aj štvorvalcov sme boli postupne rozdelení podľa exkluzivity áut do jednotlivých zón areálu. A hoci Hyundai prišiel ako „partner car“, dostal menej šťastné umiestnenie na začiatku, kde sa bil o pozornosť s autami ako Alfa Romeo Giulia QV, Nissan GT-R, Lotus Elise či Dodge Challenger. Hanbu si napriek slabším svalom neurobil, práve naopak – hneď na úvod som dostal niekoľko otázok okolo auta a uznanlivých pohmkaní, že Kórejcom sa podarilo vyrobiť solídne auto. Veľkým pútačom pozornosti bola bezpochyby farba a neskôr aj pre mnohých prekvapujúci zvuk. Lambo to však nie je, neklamme si…
Už prvá prechádza po okolí hotela naznačila, že Maďari vyzbierali a dotiahli solídne kúsky. Hlavným lákadlom, ako sa už avizovali dni vopred na Facebooku, bola prítomnosť Josha Cartu s jeho LaFerrari Aperta, ktoré sa nakoniec aj ukázalo. Popri ňom parkoval Koenigsegg CCX a Lamborghini Aventador SV, ktoré si ukradli hádam rovnaké množstvo fanúšikov.
Dojalo ma inak správanie sa niektorých návštevníkov tejto akcie, ktorí sa neštítili v pohode oprieť či „vysadnúť“ si na auto za takmer 2 milióny eur. Bez akejkoľvek hanby. Samozrejme, nechýbali ani klasické „kľučkové“ fotky, kde sa fotený objekt tvári, že si práve otvára svoje auto…
Oficiálna časť ubehla vcelku rýchlo, teda najmä mne, keďže som sa medzi autami otočil minimálne štyrikrát so všetkými možnými zariadeniami, ktoré som mal u seba. Foťák, dron, telefón dostali v tridsaťstupňových horúčavách zabrať, aby sme vám mohli priniesť tento report a živé vstupy priamo z akcie.
Chvíľu pred pätnástou hodinou sa oficiálny program končil a spoločne sme sa zoradili do dlhej kolóny, ktorá sa za asistencie miestnej polície presúvala (musím povedať, že super-štýlovo) na námestie v Siofoku, kde mi záujem domácich priam vyrazil dych. Toľko ľudí, čo sa prišlo pozrieť na vystavené autá som snáď ešte nevidel (beriem v úvahu „veľkosť“ mestečka). Bolo to veľmi milé, sympatické a perfektne zorganizované, za čo maďarskému tímu veľmi ďakujeme. Na Cars & Coffee Hungary sme sa cítili skvele a už teraz sa tešíme na slovenskú časť v Beladiciach, ktorá sa uskutoční 3. júna. Dúfam, že sa tam vidíme!
Nuž a na záver už len malá pikoška v podobe pozdravu od slovenskej polície. Celých 700 kilometrov sa mi podarilo jazdiť tak, že som dal pozor ako na bezpečnosť, tak na prítomnosť strážcov zákona. Až neoznačená Škoda Fabia s dvojicou vcelku milých a chápavých policajtov ma dobehla pri dotankovaní N-ka, aby mi oznámila, že tuna nie som na obchvate… A či som si nemohol požičať pomalšie auto… A či je to obyčajné N alebo Performance… A, že keď prižmúria všetky oči, tak to bude znesiteľnejšia pokuta. A tak som zaplatil, pretože fotka dokazovala jasne moju vinu…