Auto, ktorým sme sa viezli všetci, je opäť lepšie!

Na Slovensku snáď niet človeka, ktorý by sa neviezol v niektorej z troch predchádzajúcich generácií Škody Octavia. Auto, ktoré máme v rodine, používame ako firemný dopravný prostriedok či využívame na zdieľanú dopravu alebo ako taxi, sa svetu predstavilo vo svojej už štvrtej podobe.

Pondelkový večer Praha hostila grandiózne predstavenie tohto očakávaného modelu, ktoré prinieslo niekoľko veľkých dizajnových zmien. Nová Octavia sa po vzore ostatných novo-uvedených modelov zbavila typických C-čkových svetiel, prepracované boli aj predné svetlá, ktoré náramne pripomínajú koncernového súrodenca Audi TT. Poteší fakt, že už v základe sú svetlá LED-kové, za príplatok Octavia ponúkne LED-matrixové svetlá s dynamickými smerovkami, ktoré môžeme poznať z faceliftovaného Superbu.

Žiaľ, počas prezentácie sme sa nedozvedeli, kedy príde športovo ladený paket Sportline a tiež kedy príde ostrá RS-ka, jedno je však faktom, a síce, že obe verzie budú dostupné neskôr.

Najviac pozitívnych zmien sa udialo v interiéri. Dvojramenný volant sa stal už teraz terčom internetových vtípkov („Tretie rameno bude za príplatok?“), no ak to prešlo Mercedesu a Mini, tak si na to ľudia zvyknú aj v Octavii. Mňa osobne potešil Virtuálny Kokpit už v základe, nové komfortné sedačky s posuvným sedákom či dotyková lišta na ovládanie hlasitosti pod infotainment systémom. Štýlová je aj páka prevodovky DSG, ktorá pripomína volič DNA známy z modelov Alfa Romeo. Nechýba tiež kopec Simply Clever prvkov, ako napríklad 5x USB-C konektor, kefa či dáždnik skrytý vo dverách, dve nové odkladacie vrecká na mobil a mnoho ďalšieho.

Fanúšikov elektromobility poteší, že Škoda pripravil aj variant iV, ktorý bude disponovať plug-in hybridným pohonom s motorom 1.4 TSI + elektromotor o výkone 204 koní a po novom aj 245 koní, čo môže byť zaujímavý variant na každodenné vozenie. Ponuka klasických motorov bude začínať na trojvalcoch 1.0 TSI s výkonom 90 k a 110 k (aj ako mild-hybrid). Optimálnejšou voľbou bude 1.5 TSI so 130 k alebo 150 k (aj ako mild-hybrid), no a pre benzínových fajnšmekrov bude dostupný dvojliter so 190 koňmi. V prípade naftového motora bude dostupné 2.0 TDI v troch výkonových verziách, a síce 115, 150 a 200 koní. Štvorkolka a sedemstupňová automatická prevodovka DSG je už tradičnou opciou.

Cenu si zatiaľ Škoda nechala pre seba, no odhadujeme, že nová Octavia sa bude pohybovať na úrovni tej starej, možno s prirážkou 10-15 %, vzhľadom na osadenie nových technológií. Necháme sa však prekvapiť.

Mohlo by sa vám páčiť