Audi R8 V10 RWS – Dobrý kanibal

Vždy sme obdivovali myšlienku automobilky Audi, dať na trh pod vlastnou značkou svoju verziu Lamborghini Gallarda. Možno to na prvý pohľad vyzeralo ako prudko iracionálny počin vnútrokoncernového kanibalizmu, ale trh ukázal, že aj menej prestížny brat má svoje miesto na superšportovom výslní. Aj keď v prípade značky Audi asi spojenie „menej prestížny“ nie je úplne na mieste.

Mali sme nejaké pletky s prvou generáciou v obidvoch motorizáciách – V10 i V8, ktoré v nás zanechali silný športový dojem. Boli to besné štvorkolky, ktoré nebol problém dostať do šmyku, ktorý so zlým vodičom skončil zle, s dobrým, vďaka umnému využitiu náhonu, dobre. Audi sa rozhodlo hranicu medzi dobrým a zlým vodičom úplne zrušiť postavením limitovanej edície (999 kusov) R8 V10 RWS, ktorá disponuje iba zadným náhonom. Samotná automobilka nechodila okolo horúcej kaše a vyhlásila, že tento setup je vhodný na kontrolované drifty. Stačí si dať jazdný mód do stavu „DYNAMIC“ a ESC prepnúť na „SPORT“ a všetko je pripravené na precízne ovládanie vozidla v kontrolovanom šmyku.

O nedostatok sily na zadných kolesách sa naozaj nemusíte obávať, atmosféricky plnený motor 5.2 FSI V10 vám vykúzli rohlík na tvári na požiadanie, maximálny výkon a krútiaci moment dosahuje magicky zhodnú hodnotu 540 (koní a Nm). To stačí na príjemné dynamické hodnoty 0-100 za 3,7 s a maximálnu rýchlosť 320 km/h. Určitá redukcia hmotnosti nutne nastala vďaka absencii pohonu 4×4, takže tento model je o 50 kg ľahší ako jeho pôvodná verzia. Čo je vždy iba na dobro veci.

Jednoznačne dobrou správou je, že vznikne i verzia bez strechy – SPYDER, ktorá však bude máličko ťažšia, ale je to daň za užívanie si zvuku motora „z prvej ruky“. Trochu si však na výsledný produkt počkáme, prvé kusy sa budú šmýkať až začiatkom roka 2018. Ale pokiaľ máte voľných 140 000,- (153 000,- za Spyder), tak by ste mali mať vážneho chrobáka v hlave…

Mohlo by sa vám páčiť