Vždy som razil takú (pre niekoho) zvláštnu teóriu o tom, že tieto „prostredné“ modely sú zbytočné. Audi A6 (alebo BMW 5 či Mercedes E) pre mňa hovoria jasnou rečou. Ich majiteľ je dosť bohatý na to, aby si už nekupoval A4-ku (3er alebo C-klasse), ale stále nemal dosť na vlajkovú loď (A8, 7er, S-klasse). A tak sú tieto „prostredné modely“ len akousi umelou výplňou medzi nižšou strednou triedou a limuzínami.
Lenže, ako sa mení portfólio automobiliek, tak sa mení aj môj názor. A Nemci akoby sa dohodli, pretože tohto generačné 5er, E-klasse a teraz aj nová A6-ka vyzerajú skrátka brutálne. Dokonca tak, že by som nad nimi uvažoval skôr, ako nad ich priestrannejšími a lepšie vybavenými modelmi.
Prečo? Pretože okrem dizajnu Nemčúri konečne rozmýšľajú aj nad ostatnými vecami. Do ponuky totiž na úvod zaraďujú iba dva trojlitrové šesťvalce, ktoré pre mňa ako jediné dávajú zmysel. Naftový variant ponúkne výkon 210 kW a krútiaci moment 620 Nm, zatiaľ čo ten benzínový vás poteší o trochu viac. Bude mať výkon 250 kW a krútiaci moment 500 Nm. Oba motory budú spojené so štyrmi kolesami prostredníctvom 8-stupňovej automatickej prevodovky Tiptronic (TDI), resp. 7-stupňového S-tronicu (TSi). Nová A6-ka zároveň ide v šľapajách veľkého brata, a tak po jeho vzore bude možné aj tu priobjednať vzduchový podvozok a natáčanie oboch náprav, čo je, mimochodom, perfektné riešenie práve do mesta.
Audi A6 sa v plnej paráde ukáže na ženevskom autosalóne a na cestách by sme novinku mali stretávať už od leta. Ak sa vám Audinka páči, prichystajte si aspoň 58 050 eur a nejaké ďalšie drobné na doplnkovú výbavu.