Aston Martin DB4 GT Continuation – Nie, ECO mód to naozaj nemá

Retro je ešte stále IN. Niektoré pokusy sme už síce vyhodnotili ako silené a možno až trápne, ale pokiaľ ide o kúsky z dielne automobilky Aston Martin, tak k nej sme špeciálne empatickí. A budete aj vy. Novodobá edícia modelu, ktorý prišiel na svet v roku 1959 a zároveň aj vyhral 24-hodinovku Le Mans, bude mať skromných 25 kusov. Vlastne nejak veľa ich nebolo nikdy. V rokoch 1959-1963 sa vyrobilo iba 75 kusov.

Toto auto bolo predurčené na legendárny status už od narodenia. Vtedy to bolo totiž najrýchlejšie športové vozidlo vyrábané v Británii. A na dôvažok nádherne znejúci šesťvalec o objeme 3.7 l šoféroval pri svojom víťaznom pretekárskom debute na okruhu v Silverstone Sir Stirling Moss. Áno, presne ten Stirling Moss!

Novodobé technické parametre tohto skvostu kopírujú tie historické, 340 koní je produkovaných z taktiež šesťvalca s riešením dve sviečky na valec, ktorý je spriahnutý so štvorstupňovou prevodovkou. Pohon prúdi na zadné kolesá, medzi ktorými je diferenciál s obmedzenou svornosťou. Opovážte sa nás opýtať, či je možné prepínať medzi jazdnými módmi SPORT, COMFORT a ECO. Citujúc nášho generálneho prokurátora: V takomto prípade rozpútame peklo!

Najviac nás však chytil ten klasický exteriér s veľkým otvorom na kapote. Tejto modelke by sme hádam odpustili aj keby mala pod kapotou preplňovaný trojvalcový motor 1.0. Vlastne neodpustili. Je to všetko skvelé tak, ako to je. Alebo možno nie je, pretože toto asi nikdy vlastniť nebudeme…

Mohlo by sa vám páčiť