Ako sme montovali výfuk na Mustanga

Poviete si, načo vylepšovať niečo, čo by malo vyjsť z továrne dokonalé. Lenže nič na tomto biednom svete nie je iba čierne a biele. Automobily sú naladené tak, aby vyhovovali širokému spektru klientov, a keďže má každý z nich trochu iné preferencie, tak aj samotný produkt je tvorený zmesou kompromisov. Známy rakúsky výrobca upravených výfukov ponúka zmenu jednej takejto kompromisnej zložky, výfukového potrubia, ktorého výmenou nedosiahnete iba lepší zvuk, ale aj niečo naviac. Výrobca ponúka pre konkrétnu aplikáciu Ford Mustang GT 5.0 V8 dve varianty Sport a Racing Sport, s tým, že prvá disponuje EEC homologizáciou a je plne spôsobilá na prevádzku na bežných komunikáciách, druhú by ste si mali užívať iba na uzatvorených okruhoch. Ale nemusíte sa obávať, už verzia Sport je plne dostačujúca, obsahuje totiž elektronicky ovládané klapky a výrobca varuje, že po verejných cestách je možné jazdiť iba so zatvorenými klapkami. My vieme presne, čo to znamená… P.S.: Ešte je tu bonus!!! Ak sa u predajcu Redmoto – Laděné výfuky pro Motocykly a ATV preukážete heslom „RevRats“, dostanete špeciálnu cenu na tento set, kľudne sa mu ozvite. Radi by sme počuli viac takýchto lahodných zvukov na našich cestách.

Poznáte to, zazvoní kuriér a od nedočkavosti vás ide roztrhnúť. V tomto prípade je radosť naozaj oprávnená.

Remus ponúka na výber až päť rôznych koncoviek. Je však hriech si nevybrať tie v karbónovom prevedení s titánovými vnútornosťami.

Posledná kontrola pred montážou, všetky diely dorazili, ako mali.

Priemer samotnej koncovky je 102 mm. Továrensky je špičkovo spracovaná a vozu dodá ten správny šmrnc.

Homologizovaný stredový tlmič je prvok, ktorý bude kontrolovať stanica technickej kontroly dôkladne. V tomto prípade bude výsledok pozitívny bez výhrad.

Okamih, ku ktorému to celé smerovalo, konečne nastal. Celá sada je typu „bolt-on“, teda montáž by mala prebiehať ako čistá náhrada za sériové diely bez nejakých dodatočných úprav.

Sériový výfuk držal spolu iba na troch bodoch, tak ako to bolo zobrazené na predošlých obrázkoch, demontáž nevyžaduje extra námahu. Toto je posledný.

Tento druh montáže je jedinečnou príležitosťou preskúmať jednotlivé diely potrubia a spraviť si vizuálnu predstavu o jeho fyzickom rozložení. Zaujímavosťou sériového potrubia je, že sa skladá z jedného dielu.

Názorné porovnanie toho, čo bolo s tým, čo bude. Výrobca deklaruje aj úsporu hmotnosti.

Priemer sériovej vetvy potrubia je 57 mm.

Priemer vetvy potrubia verzie Remus je väčší – 76 mm.

Systém cat-back znamená, že sa napája za katalyzátormi. V tejto konkrétnej aplikácií je všetko naladené tak, aby spolupracovalo so sériovými a plnilo emisné štandardy.

Aktuálne tu niečo chýba, ale už nie nadlho.

Stredná časť je už na svojom mieste, na ňu budú nadväzovať koncové tlmiče.

REMUS ESC (ELECTRONIC SOUND CONTROL) je štvorstupňové otváranie klapiek, teda ten správny zvuk si nastaví každý podľa seba. My však preferujeme plne otvorené…

Tento pliešok predstavuje poistku, ktorá oddeľuje menšiu radosť od väčšej. Je ho nutné odstrániť, ak sa chceme dostať ku klapkám, ktoré sú vo svojej východzej polohe žiaľ zatvorené.

ESC sa ovláda diaľkovo z pohodlia kabíny. Keď zbadáte v diaľke policajnú hliadku, viete, čo máte urobiť…

Prístup ku klapkám je jednoduchý a je možné ich domontovať aj dodatočne. Stačí dať dole koleso a prístup k nim sa otvorí.

Správna inštalácia zahŕňa aj kontrolu s vodováhou a následné dokonalé pozičné nastavenie.

Finále sa blíži, prvé naštartovanie je plné očakávania. Výrobca sľubuje nárast výkonu pri otvorených klapkách 15 koní a krútiaceho momentu 7 Nm oproti sérii.

… a povesná čerešnička na záver.

Plamene to síce chŕliť nebude, ale dobrú hudbu áno.

Mohlo by sa vám páčiť