TEST Suzuki Vitara 1,4 l BOOSTERJET MILD HYBRID – Komunista

Keine Panik, lamentovala kedysi okolo roku 200 BC moja učiteľka nemčiny na gympli, ak sa jej niečo nezdalo. Odhliadnuc od nadmernej citlivosti dnešnej generácie citlivých ľudí, nie každý komunista je zlý. Teda, minimálne ten automobilový je dobrý. Veľmi ľahko vám vysvetlím, o čo tu ide. Suzuki Vitara sa vyrába od roku 2015, teda pekný deviaty rok, čo tu je s nami. A odvtedy sa veľmi vizuálne nezmenila, čo je paradoxne pozitívne. Je to také rovnostárske, komunistické. Je jedno, či ste si kúpili model v roku 2016 alebo 2023, laik nemá ani najmenšiu šancu ohodnotiť, že máte v prípade Vitary starší model. Všetci majitelia sú si v očiach laika rovní. Skvelé.

Aktuálne je to stále podobné, ani pri motoroch si veľmi nevyberiete. Nafta neexistuje, existuje iba preplňovaný mild hybrid 1.4 (95 kW), ktorý máme v teste a potom pre našich šetrných súdruhov je tu hladký 1,5 l DUALJET HYBRID (75 kW). Takže ani v “Mototechne” (mladšie ročníky budú musieť googliť, na čo slúžila počas socíku) sa predajca nezapotí, keď vám bude prezentovať daný model.

A aj v rámci magazínu je to naša štvrtá Vitara, takže sme si na ňu už v celku zvykli, pomali je to už akoby člen rodiny. Štatisticky sme mali vždy benzínový pohon, 3x 1.4 turbo a raz hladkú 1.6. Ako v zásade vám radím si prečítať dané testy a ja si môžem ísť zajazdiť nejaké závody na Xbox-e. Dovidenia.

Žarty bokom, Vitara je tu aj v roku 2024 a treba povedať, že v dobrej kondícií. Hrá vynikajúco s tými kartami, ktoré má na ruke a nesnaží sa fejkovať úroveň, ktorá patrí iným cenovým kategóriám. Na ilustráciu, za 17 990,- získate vo výbave COMFORT už veľmi zaujímavé prvky ako adaptívny tempomat, či automatickú klímu a LED svetlomety. Za 20 040,- (za 21 840,- už dostanete dokonca ALLGRIP 4×4), v strednej výbave PREMIUM už máte všetko, čo bežný človek potrebuje, teda aj vyhrievané predné sedačky a cúvaciu kameru. V dnešnej dobe drahých vozidiel je toto príjemná ponuka.

Tento univerzálny vojak je koncipovaný tak, aby poslúžil všetkým spektrám bežného dňa bežného občana. Odvezie do roboty, slovenské rozbité cesty pri svojej svetlej výške 175 mm preletí ako nič a spotrebu to má menšiu ako politici zo SNS, približne do 7 litrov na 100 kilometrov. Ku kufru na papieri môžete mať výhrady, základný objem 362 litrov sa zdá byť zúfalo málo, ale realita v podobe presunu mojej štvorčlennej rodiny na dovolenku ukázala, že ak vyhodím zbytočný panel dvojitého dna, tak aj v zimných podmienkach nemusíme robiť žiadne kompromisy. Vravím, ak je pre vás kufor posledný “showstopper”, zbehnite do najbližšieho showroomu a presvedčte sa radšej empiricky osobne, či je to reálny problém alebo iba umelý tak ako téma výstupu Slovenska z NATO, pardón, z Varšavskej zmluvy.

Suzuki Vitara je naozaj vhodná pre každú vekovú kategóriu, pre každé pohlavie. Dokonalý komunista. Šoféruje sa užívateľsky príjemne a možno až príliš ľahko (doslova), a vďaka nekomplikovanému a intuitívnemu interiéru je adaptácia na vozidlo instantná (hm, Francúzska od Vitany, dal by som si polievočku…). Možno som sa iba prehupol do veku, kedy oceňujem nostalgiu, priamočiarosť a transparentnosť, ale dnes to cítim takto. Čo bude zajtra, to vie len…

Mohlo by sa vám páčiť