TEST Škoda Karoq 2.0 TSI Sportline – Rodinné SUV s trochou športovej DNA od rodiny RS
- Od Michal
Škodu Karoq nemusím nijak zvlášť predstavovať. Svojho času zastúpila usmrtené SUV-čko Yeti, čo koniec koncov nevadí, pretože Karoq sa stal doslova bestsellerom. Dnes sa naňho stoja rady a čakačky sú, vzhľadom na dobu v ktorej žijeme, dlhé. A keď som si ho po čase opäť zobral, tak trochu aj chápem. Je to taká voľba z rozumu. Veľký kufor, dostatok miesta pre celú rodinu, asistenti, funkcie, skrátka všetko ide tak, ako sme zvyknutí z nemeckého dizajnového a ergonoického smeru.
Do toho však Škoda primiešala čosi navyše. Silnejší motor, trochu ostrejšie ladeného dizajnu v exteriéri a interiéri a pár detailov, ktoré celkovo tvoria výbavový stupeň Sportline. Je to tak trochu RS a predsa nie. Bolo by super, keby sme sa pod kapotou dočkali dvojlitra, naladeného na rovnaký výkon ako u Octavie RS či Kodiaqu RS, možno trochu silnejších bŕzd a ostatných drobností, ktoré sú typické pre športové výbavové stupne. Škoda ale asi nechcela kanibalizovať väčší Kodiaq RS, a tak sa Karoq dočkal “iba” variantu Sportline. Fanúšikov značky to ale iste neodradí, predsalen, môžete si ho nakonfigurovať v tejto dravej červenej farbe, s čiernymi doplnkami a vedzte, že ani 190 koní nie je málo a dokážu toto SUV vykopnúť vpred relatívne rýchlo.
Tí, ktorí preferujú tichší vonkajší prejav, no vnútri sa chcú cítiť ako v pravom športiaku určite ocenia zvukový generátor, ktorý môže v športovom režime pripomínať urevané mnohovalce, známe skôr z divízie RS napríklad od Audi. Môj názor je taký, že generovaný zvuk v reproduktoroch síce dokáže oživiť jazdu a navodiť pocit, že jazda je športová, ale pôsobí trochu plechovo, až elektronicky. Nachvíľu však táto fíčura poteší, no garantujem vám, že po mesiaci (ak nie skôr) si ju určite vypnete.
Po jazdnej stránke je Karoq Sportline naozaj živé auto. Pohon všetkých štyroch kolies, 190 koní a 320 Nm zabezpečí, že z nuly na stovku vystrelíte za rovných 7 sekúnd. Rýchlomer sa zastaví na 221 km/h (aspoň oficiálne) a aj napriek vyššej svetlej výške sa dá považovať Sportline za šporotovo ladené SUV. Nižšia svetlá výška zabezpečuje lepšiu stabilitu na cestách, sedemstupňové DSG-čko v športovom móde zasa spríjemní akceleráciu vytáčaním motora a rýchlym preraďovaním. Musím sa priznať, že Sportline ma bavil a môže byť skvelým každodenným rodinným povozom. V kľudnom móde si totiž napriek hmotnosti a benzínovému turbomotoru nevýpyta veľa. Zajazdiť viete aj v rozmedzí 7 až 8 litrov na sto kilometrov. No a keď vysadíte rodinu, celé to prehodíte do športového režimu a hor sa “zabaviť sa”. Samozrejme, v rámci možností, ktoré toto auto ponúka.
V interiéri prezrádza športové ambície dvojica športových predných sedadiel. Inak je to viac-menej klasický Karoq, až na volant, ktorý je trojramenný, s vyhrievaním. Za ním sa nachádza prehľadný virtual cockpit, ktorého grafiku si môžete meniť podľa chute. Sekunduje mu veľký 10” infotainment systém, ktorý ponúka okrem spoľahlivého a rýchleho prostredia funkciu bezdrôtového Apple CarPlay, takže za mňa vybavené na jednotku. Komfort na palube dopĺňa niekoľko Simply Clever riešení, kopa užitočných úložných priestorov, bezdrôtová nabíjačka a séria USB-C portov.
Karoq Sportline nezabúda ani na rodinný atribút. Kufor ponúkne 500 litrov, čo stačí na to, aby ste doň napratali napríklad detstký kočík a kopu sprievodných chujovín, ktoré len rodičia svojmu dieťaťu dokážu nabaliť. Verte mi, vyskúšané osobne. Spomínaná spotreba je tiež priaznivá a aj napriek veľkosti vozidla skôr prekvapí pozitívne, ako negatívne. Na záver snáď ostáva zhodnotiť iba cenu, tá štartuje pre variant Sportline na 38 530 eur s DPH. Začína. Pripomenúť musíme aj fakt, že dnes je po Karoqoch stále vysoký dopyt, takže môže znamenať, že si na svoj počkáte. Táto situácia však nahráva faktu, že ak sa raz rozhodnete svoj Sportline predať, nemusíte sa obávať o vysoký pokles zostatkovej hodnoty.