Posledný februárový deň bol deň, keď sa konali voľby do Národnej rady. Keďže volebné miestnosti sa zatvárali až v noci o 23:00, mal som dostatok času aj na inú voľbu. Partia chalanov, ktorá už dlhoročne podporuje amatérsku motoristickú obec svojimi podujatiami (aktuálne sa venujú seriálu AutoSlalomShow Cup), si rezervovala motokárovú dráhu v Dunajskej Strede a zorganizovala mix pretekov a voľných jázd pod názvom WINTER RACE DAY 2. Ako už názov napovedá, je to už druhé takéto zimné podujatie. Prvý termín ešte moja Mazda MX-5 pripravená nebola (január), tento krásny volebný deň už áno.
Cez zimu som si postupne škrečkoval autodiely, do špajze som postupne vedľa zaváranín ukladal rôzne tesnenia (veka ventilov, guferá kľuky a vačiek), vodnú pumpu, rozvodovú sadu, silikónové vodné i podtlakové hadice, sviečky, klinové remene, zadné brzdové doštičky, skrátené pružiny Eibach a ešte nejaké tie drobnosti. Po tom, čo sa tento guláš dal dokopy, prirodzene, bolo nutné otestovať životaschopnosť Mazdičky.
Počasie bolo relatívne ideálne, vzhľadom na zimný mesiac, teplota sa cez deň pohybovala okolo siedmich stupňov. Ranný studený asfalt bol však veselý, a to doslova. Semisliky zohriať na prevádzkovú teplotu bolo nemožné, a tak sa celý môj test zmenil na driftovaciu show, čo majiteľom MX-5-tiek obvykle nezvykne prekážať. Nezažívame často ten pocit, že stačí len trochu poštekliť plyn na druhej rýchlosti a ideme bokom s veľkým úsmevom na tvári (mimo dažďa).
Celé to prebiehalo v rámci presne dohodnutých pravidiel. Prvá hodinka sa niesla v duchu voľných jázd bez obmedzenia, potom prišli na rad tri merané jazdy, ktoré som ja osobne bral ako nutné zlo, ale súťažechtiví slalomári (väčšina účastníkov bola práve tohto zamerania) si to užili tak, ako sú zvyknutí a bavilo ich to náramne. Keďže na trati neboli žiadne kužele a časomiera umožňovala vstup na trať až trom autám, táto časť odsýpala neskutočne dynamicky. A potom to zase prišlo. Hodina a pol voľného jazdenia (šmýkania sa) mi pripomenula to, o čo som sa nejaký ten rok dobrovoľne ochudobňoval s tým, že mi zároveň potvrdila, že som sa pri kúpe auta na zábavu nemohol rozhodnúť lepšie.
Nad traťou v Dunajskej Strede sa zaťahujú temné mračná, je už relatívne problém sa tam dostať, termíny sa rozdávajú s veľkými rozostupmi, aby sa uspokojila túžba majiteľov obytných priestorov po relatívnom tichu. Tých, ktorí sa prisťahovali vedľa dráhy. Hm. Týmto chcem vyjadriť vďačnosť chalanom za dobrú organizáciu a zábavu, lebo takéto projekty pre šoférov majú stále význam a nikdy ich nie je dosť.
A čo sa týka môjho trochu ošuntelého, ale o to vrúcnejšieho športového nástroja, kontrola dopadla na jednotku, všetko funguje správne, klinový remeň si trochu počas studených rán síce popískne, ale to ma predsa nemôže rozhodiť. Mojím cieľom je jazdiť primárne okruhy s partiou len tak pre radosť, takže verím, že naplneniu tohto skromného cieľa mi nič nebráni. Aby som nezabudol, stihol som si splniť svoju občiansku povinnosť a odvolil som. Hrdo, odborne a slušne. Výsledky boli mierne šokantné, ale dá sa s nimi pracovať. Ale to už som odbočil tam, kde by som asi nemal. Takže športu zdar!