Málokedy sme ochotní veľkodušne odpustiť nejakú nepravdu, uvedenie do omylu. Tentoraz to urobíme radi. Nedávno som sa pozeral do kalendára na webstránke SLOVAKIA RING-u a hľadal si jednu z posledných možností okruhovo sa vyžiť. Víkendový termín 13. 10. 2019 vyzeral byť vzhľadom na počasie viac ako ideálny. V danom čase to bola úplne posledná možnosť si zajazdiť na našom okruhu. Až následne (pravdepodobne kvôli pretrvávajúcemu priaznivému počasiu) bol dodatočne zaradený ešte jeden termín. Ale ako som už naznačil, nevadí, ba naopak.
Zjavne som nebol jediný, ktorý si prvotnú informáciu vysvetlil ako ultimatívnu šancu si poriadne zajazdiť v Orechovej Potôni, lebo v ten inkriminovaný deň paddock praskal vo švíkoch. Pre mňa osobne to bolo niečo veľmi špeciálne, lebo som sa rozhodol reštartnúť svoje okruhové šantenie, ktoré bolo na nejaké dva roky prerušené z rôznych dôvodov (primárne stavebných), ktoré vyvrcholili predajom Mazdy MX-5 určenej na podobné zábavky.
Tam, kde som skončil, som aj začal, teda nejaký mesiac dozadu som si zabezpečil (zase) Mazdu MX-5, ktorú považujem za magický symbol “lowcost” zábavy. Ide rovnako o najsilnejšiu verziu generácie NB po fejslifte, ktorá disponuje mohutným výkonom 107 kW. Ale čo je naozaj dôležité, sila z motora putuje na zadné kolesá, medzi ktorými pracuje samosvor.
V momente, ako mi Mazdička zaparkovala na dvore, začal som s prípravou; v podstate už na ďalšiu jazdeckú sezónu. Fabrický mikrochladič som zamenil za poriadny hliníkový, vymenil som olej a filtre a zopár hadičiek, na ktorých sa podpísal vek (rok výroby 2003). Brzdy tiež potrebovali posilniť, a tak sa v nákupnom košíku objavili brzdové platničky Hawk HP+ a kotúče Zimmerman. Ďalej som dostal dobrú ponuku na zapaľovacie káble Magnecor, ktorým som nevedel odolať.
Jedinú vec som schválne podcenil, nechal som na aute obyčajné gumáky Hankook Ventus Prime, prirodzene, bola to očakávaná Achillova päta okruhovej jazdy. Dve kolá odjazdili so cťou, ale potom sa strašne opustili a nebolo to príjemné. Tentoraz som nemal v úmysle atakovať nejaké zaujímavé časy, mal to byť iba test kondície vozidla po kúpe.
Test na moje počudovanie dopadol až podozrivo dobre (klop, klop na drevo), takže som si nastavil ešte jeden okruhový termín na maďarskom okruhu Pannonia-Ring, ktorý je náš redakčne najobľúbenejší. Aby bol záver sezóny ako sa patrí, tak som si narýchlo zaobstaral semislick-y Zestino Gredge 07RS so soft zmesou (treadwear 140). Trochu ma štve, že naozaj posledný dátum na SLOVAKIA RING-u je iba deň po maďarskom okruhovom dni (24. 10. 2019), žiaľ rovnako v pracovný deň. S dovolenkou už musím narábať striedmo, takže som si musel vybrať. A vyhrala rôznorodosť.
Môj prvý okruhový deň v tomto roku ma utvrdil v tom, že toto je cesta, ktorou chcem ísť aj naďalej. Stačilo stretnúť pár starých tvárí (niektorých si pamätám ešte z roku 2010, časť z nich mala dokonca rovnaké autá ako vtedy) a už som bol “v tom”. A aj pre nejazdiaceho diváka to bol jeden veľký autosalón športových áut s príjemným bonusom, väčšina totiž bola aj v pohybe. Táto sezóna sa nenávratne blíži k svojmu koncu a zároveň vzniká priestor na premýšľanie, čo s tou ďalšou. Pokiaľ ste váhavé typy, prečítajte si Mišov okruhový text, možno vás trochu “nakopne”.