Je to tu. Toľko očakávané nové BMW M5, sen každého športuchtivého mladého chlapca, sa konečne ukázal svetu vo svojej plnej kráse a ihneď šokoval. V prvom rade svojim novým lakom Frozen Dark Red Metallic, v druhom rade pohonom všetkých štyroch kolies M xDrive. Predtým než zhýknete a rozbúši sa vám srdce od zúrivosti, dáme vám malú dávku nitroglycerínu pod jazyk – áno, dá sa prepnúť na plnohodnotnú zadnokolku.
Ako píše samotné BMW: „Nový systém M xDrive vyvinutý spoločnosťou BMW M GmbH je v súčasnosti emocionálne najintenzívnejší druh pohonu všetkých kolies medzi vysoko výkonnými vozidlami. Využíva medzinápravovú rozvodovku s viaclamelovou spojkou, ktorá podľa aktuálnych potrieb rozdeľuje krútiaci moment medzi kolesá prednej a zadnej nápravy. Ďalšou prísadou výnimočného záberu na akýchkoľvek cestách a v každom počasí je plne variabilný aktívny diferenciál Active M Differential na zadnej náprave s rozsahom uzamykania od 0 do 100 percent.“ Už sa tešíme, ako si túto emocionálnu jazdu budeme môcť vyskúšať na vlastnej koži. Zhodnotenie, či je nová M štvorkolka takým zážitkom si necháme na skutočný test, dovtedy všetkých šmykuchtivých budeme ukľudňovať, že predsa sa to dá vypnúť. Okrem toho vám nové BMW M5 dovolí vypnúť aj ďalšie elektronické systémy (hlavne DSC). Celkovo je k dispozícii päť jazdných režimov – pre tých, čo si pri jemnom drifte radi pomôžu stabilitou elektroniky a pre tých odvážnejších, ktorí pohŕdajú elektronickou pomôckou.
Kolesá roztáča 4,4-litrové biturbo s magickým označením V8. V „emku“ ho však trocha vyladili, vďaka čomu dokáže zo seba motor vydať výkon 441 kW (600k) s krútiacim momentom 750 Nm (k dispozícii od 1 800 otáčok!). V reči čísel je to 3,4 sekundy z nuly na sto a 11,1 sekundy z nuly na dvesto. V pocitoch to je – ľudovo povedané – záťah ako prasa.
Klasici budú opäť frfľať, ale kvaltovať 8 prevodov pri 600 koňoch nie je žiadna sranda, preto BMW dodalo M5-ke špeciálne upravený 8-stupňový M Steptronic. Nový je tiež, ako inak, podvozok. V tlačovej správe sa uvádzajú všetky čarovné slovíčka, ako napríklad Nurburgring a volič režimov (Comfort, Sport, Sport Plus) či elektronické nastavovanie tlmičov.
V BMW mysleli aj na odľahčovanie. Karbónová strecha, hliníková kapota pomohla novinku odľahčiť oproti prechádzajúcej verzii aj napriek zabudovanej štvorkolke. Ak túžite po ďalšej weight reduction, potom si priplaťte za karbón-keramické brzdy, hmotnosť padne o ďalších 23 kilogramov.
No a ak vás očarila Frozen Dark Red Metallic farba, poponáhľajte sa. V septembri sa novinka už bude dať objednať, pričom tento lak je súčasťou 400-kusovej First Edition. Príplatok je „sympatických“ 19 500 eur. No a na novú M5-ku si prichystajte aspoň 117 900 eur.