Sú všelijaké trojky, o ktorých sa hovorí. Napríklad tá švédska. Alebo nemecká, v podobe nového BMW 3. Alebo Tesla model 3… No a teraz sa medzi slávne trojky zaraďuje aj Mazda, ktorá prišla s novou generáciou obľúbeného modelu. A že sa jej sakra podarila!
Už tá predchádzajúca generácia urobila veľké haló, pretože dizajnový podpis Japoncov priniesol, hlavne tu v Európe, nový vietor v segmente malých sedanov a hatchbackov. Štvrtá generácia však vyšperkovala spomínaný dizajnový jazyk Kodo ešte viac. Páči sa mi, ako citlivo menili v Mazde všetky prvky. Na prvý pohľad sú si autá podobné, avšak pri detailnejšom skúmaní vidieť množstvo noviniek. Je to niečo, ako keď Porsche vydá novú 911-ku.
Retušom prešiel aj interiér, ktorý prináša nový volant či prístrojovú dosku s takmer 9-palcovým displejom slúžiacim pre zobrazenie infotainmentu. Veľký palec hore si Japonci zaslúžia za minimalizmus, ktorý zvolili pri navrhovaní interiéru, no zároveň tiež za zachovanie dôležitých analógových tlačidiel.
Majiteľov súčasnej trojky poteší najmä chystaná motorizácia. Okrem základnej dízlovej 1,5-ky bude dostupný aj dvojlitrový benzín a po novom aj dva-a-pol litrový štvorvalec! Žeby konečne uvidíme poriadny výkon v Mazde3? Každopádne, vrchol naftovej ponuky bude tvoriť 1,8-litrový chrochťák. Aby toho nebolo málo, hovorí sa aj o hybride SkyActiv-X. O ponuke prevodoviek sme sa od Mazdy zatiaľ nedozvedeli veľa, vieme len, že Japonci ponúknu okrem pohonu predných kolies aj systém 4×4.
Na ceny, dostupnosť či ďalšie informácie o motoroch si budeme musieť zrejme ešte chvíľu počkať. Mazda zatiaľ nevydala žiadnu oficiálnu tlačovú správu spresňujúcu tieto detaily.