TEST Honda Civic Sedan Diesel – DvaŠesťNulaDeväťNula
- Od Miloš
Testov Hondy Civic v rôznych prevedeniach ste si už v našom magazíne mohli zopár prečítať. Či už to bol svojský sedan, extrovertný hatchback, vyspelý jednoliter, príjemná jednapäťka alebo zbesilý Type-R. Vyzerá to tak, že Honda má vo svojej ponuke niečo pre každého. Hádam jediná kombinácia, ktorá sa nám zatiaľ nedostala pod ruky, je sedan s naftovým motorom. Ten vám môže hovoriť pane už za dvadsaťšesťtisíc deväťstodeväť eur. Čo sa skrýva za touto cenou? Podľa mňa toto:
Dva. Presne tento počet ľudí sa ma počas testovacieho týždňa na adresu auta opýtal, či je to hybrid. Asi to bude spôsobené jeho ostro rezanými tvarmi a mierne futuristickým štýlom, ktorý je zväčša spájaný s autami na elektrinu. Na rozdiel od jeho päťdverového brata však pôsobí sedan umiernenejším a elegantnejším dojmom. Predsa len, sedany si kupujú o niečo dospelejší ľudia, ktorým je prílišná výstrednosť skôr na obtiaž. Treba však podotknúť, že v porovnaní napríklad s takou Jettou alebo Corollou, pôsobí tento sedan ako svieži vánok.
Šesť. Práve toľko metrov by mala mať „tá pravá“ limuzína. Civic sedan toľko nemá ani zďaleka, ale v rámci triedy je priestor na cestovanie priam vynikajúci. Vpredu má šofér popri perfektnej pozícii za volantom k dispozícii vcelku prehľadné pracovisko, ktoré naštrbuje iba trošku prispatý infotainment. Na rozdiel od neho priam exceluje doladenie asistenčných systémov. V prípade systému udržiavania v jazdnom pruhu asi najlepšie, s akým som sa zatiaľ stretol. Zbytok posádky má k dispozícií bohato dimenzované kožené kreslá a akustickú pohodu.
Nula. Vibrácie, ktoré sa prenášajú po zahriatí od motora sa rovnajú tomuto číslu. Inžinierom sa veľmi dobre podarilo potlačiť prirodzené vlastnosti vznetového motora a už krátko po štarte, je aj akusticky na nerozoznanie od niektorých hlučnejších benzíňákov. S motormi, spaľúcimi to správne palivo, má podobnú aj charakteristiku postupne gradujúceho výkonu bez zbytočných kopancov. Pri samotnej jazde to síce nie je žiadna raketa, ale na bežné cestovanie je dostupná dynamika absolútne postačujúca.
Deväť. Automatická prevodovka s týmto počtom stupňov je síce k dispozícii, ale v našej testovanej verzii ju nehľadajte. Namiesto toho je s motorom spriahnutá stará dobrá manuálna prevodovka. Má šesť stupňov a chod, o ktorom sa môže zákazníkom iných automobiliek (vrátane nemeckej prémie) iba zdať. Samotné sprevodovanie je veľmi dobré a ponúka vyvážený balans medzi dynamikou a spotrebou. Tá sa pri normálnej jazde pohybuje okolo vynikajúcich piatich litrov na stovku.
Nula. Sem tam nejaká Jetta, občas aj Corolla, ale Civic žiadny. S týmto výsledkom skončilo moje pozorovanie slovenských ciest počas testovacieho týždňa. Sedany jednoducho vymierajú a to je škoda. V záplave všetkých tých nadutých eSUVčiek a CrossOverov prichádzame na našich cestách o nadčasovú eleganciu trojpriestorovej karosérie.