Testovacím vozidlám dávame familiárnu prezývku iba zriedka. Ale keď už dáme, znamená to iba jedno. Že nám, teda v tomto prípade mne, prirástlo k srdcu. Pravdou je, že proti jeho malému a rozkošnému zjavu som bol úplne bezbranný už začiatku, Ignísek hádzal na mňa pohľady roztomilého malého šteniatka hneď na prvom rande.
Vizuálne orgie pri vozidle, ktorého nadobúdacia cena začína od 9 590,- a testovacia mega-full-max s označením GLX je za iba 12 290,-, by podľa základných teórií sekania nákladov čakal málokto. Ale „chyba lávky“, v tomto prípade je teória nefunkčná. Ignísek je proste sexi.
Už len tá predná maska demonštruje, že dizajnéri mali povolené stráviť trochu viac času na jej vývoji. Predné svetlomety, ktoré sú vložené do LED podkovy, plávajú vo virtuálnej mriežke. A tú ohraničuje chrómový dekor po celom obvode. Aj bočná hrana kapoty dostala plastový prvok, ktorý je síce zbytočný ako sneh v lete, ale má svoju výpovednú hodnotu kreatívneho charakteru.
Bočnému profilu vtipne dominuje znak firmy Adidas na C-stĺpiku. Sa smejte, ale on funguje ako jednoznačný identifikátor modelu, stretol som sa s ľuďmi, ktorí si nevedeli fyzicky predstaviť o aké auto ide, mnemotechnická pomôcka vo forme daného znaku svoj účel splnila stopercentne. Zadný pohľad prezradí uzučké pneumatiky (šírka 175) a vypuklé blatníky, medzi ktoré je vsadená štíhla kabína.
A v nej sa tiež dejú veľké-malé veci. Napríklad na rozdiel od Dacie Duster, kde sa automobilka slušne vyšantila na exteriéri a v interiéri jej došiel dych, Ignísek môže byť na jej prevedenie právom pyšný. Teda, samozrejme, je to výstava tvrdých plastov ale v tak trochu komplikovanejšom prevedení. Palubná doska je kontrastne predelená hornou čiernou a spodnou bielou, rovnako ako výplň dverí. Niekde by už tento „odvážny“ výstrelok aj stačil, ale tu ešte pridali aj oranžovú metalízu na trubkovom madle dverí a stredovej konzole (s logom Adidasu po stranách).
Pod hlavnou tabletoidnou obrazovkou infotainmentu drieme extravagantný tubus, na ktorom je displej ovládania klimatizácie a rôzne ovládacie prvky. Po dlhom hľadaní som našiel konečne archaizmus vo forme monochromatického displeja na prístrojovom paneli, ale nebol to vyslovene rušivý objav.
Zadné posuvné sedadlá prinášajú flexibilitu, ale odnášajú jedno miesto na sedenie, takže oficiálne sa vzadu povozia iba dvaja (v katalógu je možné si vybrať aj fixnú lavicu pre tri osoby). Posádka vozidla sa musí zbaliť do objemu kufra 260 l. Na mestské a tzv. dochádzacie vozidlo je to v poriadku.
A tomuto účelu zodpovedá aj použitá motorizácia. Agregát s označením K12C (1 242 cm3) disponuje možno pre niekoho úsmevným maximálnym výkonom 66 kW, ale tu si treba uvedomiť, že pohotovostná hmotnosť je veľmi skromná, Ignísek váži neuveriteľných 810 / 855 kilogramov (v závislosti od výbavy). Teda pokiaľ sa bavíme o testovanej verzii s predných pohonom. Suzuki totiž ponúka aj verziu s pohonom všetkých kolies, ktorá však tiež nie je extrémne moletná, tam je hmotnostný rozsah 870 / 905 kilogramov.
Prirodzene, stále sa tu nebavíme o vytrhávaní asfaltu pri stlačení plynu na podlahu (0-100 km/h za 12,2 s), ale pri jazde prevláda pocit ľahkosti a dostatočnej reakcie na riadiace povely. Pri takejto konfigurácií sa použitie päťstupňovej prevodovky javí ako dostatočné. Dôležitým dôsledkom vymenovaných atribútov je výsledná priemerná spotreba, ktorá sa za testovací týždeň pohybovala okolo číslice 5. V tomto kontexte je to milá a príjemná číslica.
V dnešnom svete moderných áut to síce nie je nosný argument, ale rád by som vyzdvihol samotnú jazdu, ktorá je hlavne vďaka spomenutej nízkej váhe pre vodiča nečakane zážitková. Podvozok je konštrukčne jednoduchší, napriek citeľným náklonom je o povestný chĺpok tvrdší, ako by som čakal, nevykazuje však prvky zákernosti. A to najlepšie na koniec, presnosťou kulisy riadiacej páky by sa mohli inšpirovať aj onakvejšie „športiaky“. Veru!
Týmto sa Ignísek zaraďuje do virtuálnej kategórie milých a úprimných vozidiel, ktoré napriek nižšej cene majú do vienka pribalené aj niečo navyše. Dušu. A čo si budeme nahovárať, v týchto časoch je vzácna, často absentuje aj pri ľuďoch. Hm, práve sa mi vynorila v hlave bizarná predstava, v ktorej je v parlamentnej sále namiesto poslancov presne 150 Ignískov…