Keď to s jazdením myslíte naozaj vážne, teraz ale nemyslím na váš vážny a drsný výraz tváre vo vozidle Škode Octavia, keď predbiehate na diaľnici vozidlo sprava, ale na niečo úplne iné, síce rovnako zo stajne Volkswagenu.
Facelift jazdeckej ikony 911 GT3 RS je konečne tu a kruh sa uzavrel. Tento model vznikol s cieľom uspokojiť najnáročnejších šoférskych entuziastov. Pohľad do histórie nás uisťuje, že je to aj v tomto prípade stávka na istotu. Atmosféricky plnený motor s objemom 4.0 l klasickej Porsche boxer konfigurácie, ktorý točí stratosférických 9 000 otáčok, je vstupenkou do motoristického neba. 520 koní bude spriahnutých iba so sedemstupňovou prevodovkou PDK, niekto azda aj smúti za manuálom, ale čo si budeme nahovárať, sekundy na okruhu sa strácajú aj manuálnym radením.
Vizuálnou dominantou na karosérií je obrovské krídlo, nielen kvôli susedom, aby vedeli, že ste si nekúpili nákupnú kabelku, ale hlavne kvôli prítlaku, ktorý sa pri drsnej jazde rozhodne zíde. A máme tu aj klasické nálepky po bokoch, proste to je štýlovka, ktorá v sebe nesie historický odkaz.
Na luxus si príliš nezvykajte, sedieť síce budete v karbónových sedačkách pôvodom z modelu 918, ale napríklad dvere budete otvárať zvnútra textilným madlom. Kúpou tohto modelu reálne demonštrujete svoje ambície, ale ešte stále sa tento stav dá vystupňovať bezpríplatkovým paketom Clubsport, ktorý pridá ochranný rám za predné sedačky, šesťbodové pásy, hasiaci prístroj a náhradné trenky, preventívne v hnedej farbe. Tak, a teraz ste už naozaj READY na jazdu.
Môžete automobilke Porsche vyčítať, že sa svojho času odklonila od výhradnej výroby športových vozov a produkuje modely, ktorými úspešne kŕmi hladný mainstream. Ale nezabúdajme, že ani oni nezabúdajú na skutočných šoférov a práve časť ziskov z produkcie SUV-čiek vkladajú naspäť do vývoja aj takých skvostov ako je 911 GT3 RS. Tak za nás iba jeden odkaz – Porsche (okej, trochu aj Volkswagen) ďakujeme!