Pokiaľ prídete do Bratislavy a okolia prvýkrát a milujete uspokojujúcu a náročnú jazdu, existuje iba jedno jediné miesto, na ktoré vás miestna subkultúra odkáže. Na Prístavný most. Žartujeme. Sedlom Pezinská Baba (527 m n. m.) vedie cesta II/503, ktorá ponúka všetko to, čo láka fanúšikov zážitkového motorizmu. Každý víkend sa zbiehajú z okolia rôzne typy vozidiel, jednostopových, či dvojstopových, aby si ukradli kúsok Baby pre seba.
Už kultový pojem „Raňajky na Babe“ znamená výzvu pre rannú jazdu spojenú s príjemným posedením pri káve a raňajkách v moteli Na Vrchu. Na túto výzvu minulú nedeľu zareagovala aj skupina Hond Civic Type R aktuálnej generácie. Pôvodne sa mali dostaviť tri v peknej národnej konfigurácií, biela, modrá, červená, ale modrá asi nemala hlad a na raňajky nedorazila.
Život na Babe má svoje pravidlá. Základom je rešpekt voči ostatným účastníkom cestnej premávky. Obzvlášť k motorkárom a k cyklistom, ktorí sú najzraniteľnejší. Platí to však obojstranne.
Na Babe vznikajú zvláštne priateľstvá so spoločným menovateľom. Cestní kamaráti sa tu stretávajú so železnou pravidelnosťou, aby si vychutnali ráno v príjemnom prostredí horského priechodu. Popri jazde je dostatok priestoru na debaty o autách a živote všeobecne.
Priechod je virtuálne rozdelený na dve časti. Prvý výstup zo strany Pezinka je považovaný za rýchlejší s dlhšími zákrutami, disponuje však aj niekoľkými klasickými „vracákmi“.
Druhý výstup zo strany Perneku je technickejší a náročnejší, s niektorými komplikovanejšími zákrutami, ktoré treba poznať. Môže sa stať, že nejaká odhadom prečítaná zákruta zrazu utiahne a problém je na svete.
Sú jazyky, ktoré tvrdia, že 310 koní už môže byť veľa a lepšie by sa vedeli sústrediť na jazdu, keby nemuseli radiť pákou. Náš názor je, že manuálna prevodovka a radenie je v Honde Civic Type R také výnimočné, že automatická prevodovka by nás zbytočné ochudobnila o jeden dôležitý rozmer ovládania vozidla.
Pri pohľade na prejazdy týchto krásnych strojov sa nevieme zbaviť presvedčenia, že sú to tie správne nástroje na správnom mieste. Predstavujú technologický vrchol hothatchov s predným náhonom.
Hore-dole, dole-hore a ešte raz a stále dookola. Je priam nemožné sa presýtiť prejazdov v dokonale peknom počasí.
Honda sa pri vývoji tohto modelu sústredila na aerodynamiku, ktorá dostala prednosť pred prvoplánovým dizajnom. Výsledkom sú kontroverzné tvary, ktoré nie sú stráviteľné pre každého, ale na druhej strane maximálna rýchlosť 270 km/h je dostatočne silným argumentom, že účel svätí prostriedky.
Zaslúžený relax a občerstvenie nabúrala porucha stroja na kávu v reštaurácií. Ale na pozitívnej nálade to žiadnym spôsobom neubralo.
Po krátkej a uspokojivej eskapáde sa kamaráti ako vždy rozídu a začlenia sa do svojho bežného víkendového rytmu. Avšak široký úsmev na perách im ostáva počas celého dňa.