Rýchle sedany mali a budú mať vždy svoje špeciálne miesto v automobilovom nebi. Pod noblesným tvarom karosérie, ktorý je tak príjemne odlišný od úžitkovo orientovaných kombíčok a hatchbackov, sa skrýva dynamická sila, ktorá nachádza uplatnenie v srdciach zanietených šoférov. V tejto zóne sa komfortne zabývalo aj Audi so svojimi modelmi s koncovým označením RS. Predstaviteľom tejto filozofie je aj línia RS4. Všetko to začalo generáciou B5, ktorá však bola iba vo verzii kombi (1999-2001), na pohon využívala motor 2.7 V6 BiTurbo (380 koní). Potom nasledovala malá pauza, aby svetlo sveta uzrela generácia B7 (2006-2008), ktorej sa povenujeme dlhšie. A vlastne v tomto bode už nemáme ďalšie modelové pokračovanie, nasledujúca generácia B8 (2012-2015) sa vyrábala zase iba vo verzii kombi. Sme máličko smutní.
Označenie RS použilo Audi prvýkrát na označenie modelu Audi 80 RS2 Avant v roku 1994. Ďalej existovali/existujú modely Audi RS3, Audi RS4, Audi RS5, Audi RS6, Audi RS7, Audi TT RS, Audi RS Q3 v rôznych karosárskych prevedeniach.
Výfukové spaliny letia do zvodov typu 4-2-1, ďalej musia absolvovať cestu cez 4 metalické športové katalyzátory, aby mohli vyskočiť do ovzdušia cez dvojicu oválnych koncoviek.
Za normálnych okolností sa všeobecne automobil v zákrutách a pri brzdení výrazne nakláňa. To je fyzika. Audi sa ju snažilo okabátiť systémom DRC (Dynamic Ride Control), ktorého hlavnou úlohou bolo diagonálne prepojenie tlmičov.
Relatívne moletnú hmotnosť 1650 kg krotia predné 8-piestikové brzdiče, ktoré zvierajú 365 mm kotúč.Vzadu je to tradične skromnejšie, jednopiestik operuje nad 324 mm kotúčom.
Maximálny výkon motora 420 koní je dosiahnutý v 7800 otáčkach. Obmedzovač zasahuje pri 8250, takže motor môžeme označiť s kľudným svedomím za príjemne točivý.
Centrálny diferenciál tvorí osvedčená klasika Torsen typu T-3 a v jeho iniciálnom nastavení je krútiaci moment rozdelený v pomere 40:60 (predok-zadok).
Priamovstrekový motor si pre svoj plný výkon vyžaduje 98 – oktánové palivo. Ale je možné tankovať aj klasický benzín RON 95. Ak to niekoho zaujíma, jednotka spĺňa emisné normy EURO IV. Aha, nikoho to nezaujíma, tak sa ospravedlňujeme…
Predný a zadný diferenciál Audi veľmi neprekomplikovalo, sú to štandardné otvorené jednotky. Pri nedostatku trakcie na niektorom z kolies aplikuje systém EDL (Electronic Differential Lock), čo je vlastne klasické pribrzďovanie, známe aj z iných aplikácií na iných vozidlách.
Vidíte správne. Na motor je napojená šesťstupňová manuálna prevodovka Getrag. Je to jediný druh prevodovky, ktorý bolo možné dostať. Automat nebol ani za príplatok. Proste nebol.
Dozaista pre petrolheada by nebol väčší trest, ako sa pozerať na modrú krásku spoza mreží s nemožnosťou si na nej pojazdiť.